Alla nyheter

Svenska Mäklarhuset växer i utlandet och anställer marknadschef utland.

Magnus Warrén är ny marknadschef för utland på Svenska Mäklarhuset. Magnus kommer närmast från mediabranchen och har bland annat varit försäljningschef på JCDecaux, drivit eget säljbolag samt en TV-kanal. Magnus har även drivit en resort i Thailand och arbetar med Barnens Hinderbana tillsammans med Gladiatorerna.
Svenska Mäklarhuset satsar nu vidare på utland och stärker upp huvudkontoret med ytterligare kompetens och driv som ska får utlandsdelen att ta ytterligare marknadsandelar.

Magnus har en stor erfarenhet från marknadsföring både i Sverige och utomlands med över 20 år i mediabranschen. Med Magnus får vi inte bara en mycket erfaren och kompetent förstärkning i vår utlandssatsning, vi får dessutom in värdefull kompetens i bolaget då Magnus ingår i ledningsgruppen, säger Niclas Spång chef Svenska Mäklarhuset.

– Jag kommer först och främst att arbeta med att få igång det interna samarbetet mellan de svenska och utländska kontoren. Vi kan samarbeta mycket mer och det skulle verkligen gynna våra kunder, men även de svenska och utländska kontoren, säger Magnus Warrén.

– Precis som för många andra mäklarkontor i Spanien och i andra länder känner vi av den tuffare marknaden. Men det är också nu vi kan göra skillnad, genom att ta hand om varje kund och deras önskemål om deras utlandsboende kommer vi få flera nöjda kunder som stärker oss på marknaden, säger Magnus Warrén.

Vill du veta mer, kontakta Magnus Warrén, Svenska Mäklarhuset, 0707-74 07 64 [email protected] eller Andreas Mühlich, Marknadschef Svenska Mäklarhuset,
0734-42 46 32 [email protected].


Svenska Mäklarhuset är en franchisekedja inom fastighetsmäklarbranschen med 30 kontor i Stockholm, Uppsala, Malmö, Ängelholm, Spanien och Thailand. I koncernen ingår även Svensk Nyproduktion som är en av de ledande företagen inom förmedling av nyproducerade bostäder.